|
Scenariusz zajęć kółka języka rosyjskiego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2511 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz opracowano na podstawie autorskiego programu kółka języka rosyjskiego. Program przeznaczony jest do realizacji dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej pragnących rozpocząć naukę dodatkowego języka obcego oraz dla uczniów chcących poszerzyć swoje zainteresowania. Realizacja przebiega w formie nieobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych. Celem programu jest przekazanie elementarnej znajomości języka rosyjskiego oraz pokazanie uczniom różnych aspektów kultury rosyjskiej. Temat zajęć: В городе (W mieście)
Cele: uczeń potrafi:
§ wymienić po rosyjsku nazwy środków transportu i miejsca użyteczności publicznej w mieście § odczytać krótki tekst ze zrozumieniem § odpowiedzieć na pytania nauczyciela § utworzyć liczbę pojedynczą wybranych rzeczowników § wskazać wybrane rzeczowniki, które nie tworzą liczby mnogiej (кино, такси, кафе)
§ opisać ilustrację wykorzystując wcześniej poznane słownictwo Materiały: album o Sankt – Petersburgu, ilustracje przedstawiająca transport i obiekty w mieście
Czas: 45 min.
Przebieg zajęć 1. Powitanie. 2. W ramach rozgrzewki językowej uczniowie są poproszeni o wymienienie po rosyjsku jak najwięcej wyrazów zawierających głoskę / m/,p/, itd. 3. Nauczyciel prezentuje album o Sankt Petersburgu, krótko opowiada o mieście (w języku polskim). 4. Uczniowie otrzymują teksty o Petersburgu po rosyjsku (na podstawie: R. Skiba, M. Szczepaniak: „ Деловая речь”. Wydawnictwo REA, Warszawa 2000), nauczyciel odczytuje ten tekst. następnie /
Tekst Вот город Петербург. Это огромный город. Вот дома, фирмы, офисы, банки, рестораны. По городу ходит транспорт. Городской транспорт это автобусы, троллейбусы, трамваи, такси и метро. А вот места отдыха - парки, бассейны, кино, театры и кафе.
5. Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące tekstu: Какой это город? Какой транспорт в городе? Какие там места отдыха?
6. Nauczyciel poleca przekształcić podkreślone w tekście rzeczowniki na liczbę pojedynczą. 7. Polecenie – utwórz liczbę mnogą od rzeczowników кино, такси, кафе – uczniowie mają problem; nauczyciel zwraca uwagę, że rzeczowniki pochodzenia obcego nie odmieniają się. 8. Ćwiczenie w pisaniu – uczniowie przepisują przekształcony tekst do zeszytów (w ten sposób ćwiczą kaligrafię). 9. Na zakończenie zajęć, w celu utrwalenia nowego słownictwa nauczyciel pokazuje ilustracje przedstawiające: park, pływalnię, sklep, dom, wejście do stacji metra, taksówkę, autobus, tramwaj – uczniowie podają nazwy po rosyjsku. 10. Praca domowa – spróbuj ułożyć krzyżówkę z ukrytym hasłem ГОРОД.
Opracowała Oksana Menczyszyn nauczyciel w szkole podstawowej, Gliwice |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|